שני דברים הגורמים ללקוחות לאהוב מיקס כבר מהגירסה הראשונה

אם אתם קוראים את הפוסט הזה, רוב הסיכויים שאתם אנשי סאונד שממקססים לא רק לעצמכם, אלא גם לאחרים. אני בטוח שלא מעט מכם מכירים את הסאגה הבלתי נגמרת, של סבבי התיקונים. אתם מסיימים מיקס שנשמע לכם מעולה
ואתם שלמים איתו לגמרי. אבל אז האמן מבקש רק עוד תיקון קטן, ואז עוד אחד ועוד אחד. לרוב זה לא נגמר בטוב. אם אתם עורכים את התיקונים בחינם, יותר מידי תיקונים יגרמו לכם לטפח טינה כלפי האמן. אם, לעומת זאת, התיקונים הם בתשלום, האמן עשוי להתחיל לטפח טינה כלפיכם. בכל מקרה זה עשוי להוביל לעוגמת נפש ולמערכת יחסים עכורה ביניכם. לכן זהו אינטרס מובהק של שני הצדדים, להגיע לתוצאה הרצויה כבר מהפעם הראשונה.
כיום, כמעט כל אמן שאני ממקסס לו, אוהב את התוצאה כבר מהגירסה הראשונה של המיקס ובכך נחסך כל הנושא הכאוב של סבבי תיקנים. הנה שני דברים הגורמים ללקוחות לאהוב את המיקסים שלי כבר מהגירסה הראשונה.

1. לשוחח באריכות על השפעות מוזיקליות ורפרנס לפני שנכנסים למיקס.

לטעמי זה דבר בעל חשיובות עליונה. מאוד קשה להעביר במילים את הניואנסים העדינים של הסאונד. גם כשמדובר באנשי סאונד מיומנים, מאוד קשה להעביר את הניואנסים האלה במילים, אבל כשמדובר באנשים שהם פחות מקצועיים זה כמעט בלתי אפשרי. אם נוסיף למשוואה את כל הגורמים החשובים המשפיעים ישירות על הסאונד הסופי אבל בפועל אין להם נגיעה לתהליך המיקס עצמו. לדוגמה, העיבוד, הביצוע וההקלטה. כטכנאים ומפיקים, אנו יכולים לשמוע את ההשפעה של גורמים אלה על הסאונד, אבל לא  כל אחד יכול. להסתמך על מילים על מנת להסביר זאת יכול לפעמים לגרום יותר נזק מתועלת. רוב המילים בהן אנו משתמשים על מנת לתאר סאונד הן דו משמעיות במקרה הטוב. כל אחד יכול לתת למילים כמו "חם", "חד", "גדול" או אפילו "פאנקי", פרשנות אישית שתהיה שונה לחלוטין מזו של כל אחד אחר.
כדי להתמודד עם זה, אני תמיד מברר עם האמנים איתם אני עובד, איזה סוגי מוזיקה הם שומעים, ממה הם מושפעים, האם יש שיר מסחרי שיכול לשמש מבחינתם כנקודת ייחוס לסאונד שהם מחפשים לשיר שלהם. אמנים רבים דואגים להכין לי כמה דוגמאות לסאונד אותו הם מחפשים מראש. עם אמנים רבים זה קורה עוד לפני שאנחנו מתחילים להקליט ונמשך לכל אורך תהליך ההפקה.

2. לדאוג שהמיקס יבוצע בנוכחות האמן.

גם אחרי ששוחחנו על הרפרנסים, יש לא מעט פעמים בהם אני לא מסכים עם האמנים שלי. ברוב המקרים מדובר בדברים קטנים, אבל כשהאמן נוכח אין סיכוי שאסטה מהכיוון בצורה דרסטית מבלי שיעצרו אותי. כשאני פונה לכיוון שונה מהחזון של האמן, אנחנו עוצרים את התהליך בזמן, ומדברים על זה. לעיתים זה דבר קטן, המסתכם בכך שהוא/היא מסבירים לי את הבעייה ואני מתקן אותה. לפעמים זה קצת יותר מסובך ואנחנו נכנסים לדיון על כיוונים יצירתיים, רגשות ואיך לספר את הסיפור. לפעמים אנחנו מנסים גישות שונות של עיבוד הסאונד או אפילו מנסים לערוך את הקטע בצורות שונות. בסיום התהליך, האמן מקבל מוצר שהוא מרוצה ממנו, ומה שיותר חשוב, הוא יוצא בהרגשה שמכבדים את דעתו ומקשיבים לה.

לסיכום, למרות שפוסט זה, במהותו, מיועד יותר לאנשי הסאונד שבינינו, רוב הסיכויים שגם אמנים, הנמצאים בשלב המיקס או עומדים להכנס אליו, יוכלו למצוא בו מידע שעשוי להיות להם לעזר.

 

By | 2017-06-26T15:23:45+00:00 2 במרץ 2016|הפקה מוזיקלית|0 תגובות

השאר תגובה